
Zapraszamy do podpisywania petycji do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która zamierza zgotować mieszkańcom Ursynowa jeszcze większy armagedon komunikacyjny niż w szczytowym momencie budowy tunelu pod Ursynowem. GDDKiA planuje puścić ruch tranzytowy z gotowych odcinków POW (bez otwarcia tunelu, który jest opóźniony) na lokalne ulice Ursynowa. Oznacza to dziennie wjazd dodatkowych kilkudziesięciu tysięcy samochodów na ulice: Rosoła, Gandhi, Płaskowickiej i al. KEN. Razem zaprotestujmy.
Podpisz petycję
Oto treść petycji:
NIE dla tranzytu POW lokalnymi ulicami Ursynowa!
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) chce przeprowadzić przez lokalne ulice Ursynowa ruch samochodowy z częściowo otwartej Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Budowa tunelu POW jest znacznie opóźniona. Dlatego GDDKiA chce otworzyć odcinki naziemne POW wcześniej niż sam tunel, co jest wbrew wcześniejszym ustaleniom i umowie społecznej z mieszkańcami Ursynowa.
Realizacja pomysłu drogowców GDDKiA spowoduje, że ulice: Rosoła, Gandhi, Płaskowickiej, Ciszewskiego i al. KEN staną się by-passem dla nieczynnego przez co najmniej kilka miesięcy tunelu (kilka miesięcy może łatwo przekształcić się w dłuższy okres). W związku z tym każdego dnia na wysoki Ursynów wjedzie dodatkowo kilkadziesiąt tysięcy samochodów tylko po to, aby przejechać w poprzek naszej dzielnicy i wrócić na POW. Oznacza to, że utrudnienia z jakimi mieliśmy i mamy do czynienia w trakcie budowy tunelu POW przez dzielnicę są niczym w stosunku do paraliżu, który czeka nas, gdyby plany GDDKiA zostały zrealizowane.
My, mieszkańcy Ursynowa, sprzeciwiamy się skierowaniu przez Ursynów ruchu tranzytowego. Realizacja tego pomysłu oznacza paraliż i chaos komunikacyjny na Ursynowie, który dotknie również sąsiednie dzielnice, a także powiat piaseczyński. Domagamy się od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, aby odstąpiła od tego pomysłu.
Petycja do wiadomości:
Prezydent m.st. Warszawy
Burmistrz Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy