GDDKiA szykuje armagedon na Puławskiej. „Zawrotka” trasy S2 zniknie na ponad 7 miesięcy

Węzeł S2 - Puławska

21 listopada br. odbyły się posiedzenie Komisji Zielonego Ursynowa w Radzie Dzielnicy Ursynów, podczas którego zostały przedstawione plany odnośnie zmian przy włączeniu trasy S2 w ul. Puławską (węzeł Puławska). Zmiany, które mogą spowodować utrudnienia dla kierowców, są potrzebne ze względu na konieczność połączenia istniejącej trasy S2 z nowobudowanym odcinkiem (od Puławskiej w kierunku wschodnim).

W posiedzeniu Komisji Zielonego Ursynowa wzięli udział przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (inwestora trasy S2) oraz firmy Astaldi (wykonawcy). Poinformowali oni szczegółowo o planowanych zmianach. Największe emocje budzi przebudowa tzw. zawrotki przy zjeździe z trasy S2 na ulicę Puławską w kierunku centrum Warszawy – pracę mają potrwać prawie 230 dni.  Przez ten czas cały ruch jadący trasą S2 od zachodu będzie w całości zjeżdżał w ulicę Puławską zjazdem który dziś wykorzystywany jest tylko przez kierowców jadących z kierunku Piaseczna. Do dyspozycji kierowców zostanie udostępnione również rondo pod wiaduktem trasy S2. Według uczestników spotkania  te zmiany oznaczają jedno – wielomiesięczny paraliż komunikacyjny tych okolic. Szczegóły prac planowanych przez Astaldi znajdują się w prezentacji.

Nie mniejsze emocje mieszkańców i radnych, którzy brali udział w posiedzeniu komisji, wzbudził brak planów odtworzenia  przejścia dla pieszych przez ul. Puławską po południowej stronie trasy S2. – Od kilku lat mieszkańcy są zmuszani do ogromnego nadkładania drogi, gdy chcą przejść od przystanku autobusowego przy ul. Gawota do posesji przy ul. Żołny. W linii prostej jest to kilkadziesiąt metrów i przekroczenie dwóch jezdni ul. Puławskiej. W rozwiązaniu proponowanym przez GDDKiA mieszkańcy będą do pokonania mieli odcinek kilka razy dłuższy: dookoła całego skrzyżowania, przekraczając kilka jezdni z sygnalizacją świetlną, która będzie uprzywilejowywać ruch samochodowy, a nie ruch pieszych – mówi radny Paweł Lenarczyk z Otwartego Ursynowa. – To jest skandal i lekceważenie potrzeb mieszkańców, że GDDKiA nie przewidziała przywrócenia dawnego przejścia dla pieszych. Dlatego Komisja Zielonego Ursynów przyjęła apel o wybudowanie tego przejścia – dodaje. 

W załączeniu prezentacje firmy Astaldi:

Węzeł Puławska – połączenie istniejącego odcinka S2 z realizowanym odcinkiem POW (PDF)

Postęp prac przy budowie trasy S2 przez Ursynów (od węzła Puławska od węzła Przyczółkowa) – prezentacja przedstawiona 13.11.2019 podczas posiedzenia Komisji Mobilności, Transportu i Inwestycji (PDF)

 

Share Button